Krepitev digitalnega državljanstva v slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodih (DIGI.DR)
1. september 2024
Spletno mesto projekta: digidr.splet.arnes.si
Projekt sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU v okviru javnega razpisa Digitalno državljanstvo v vzgojno-izobraževalnih zavodih – krepitev kompetenc za digitalno družbo, skladno z načrtom v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod, za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja: Izvedba pilotnih projektov razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN (vključno z vidiki umetne inteligence) ter kompetenc za trajnostni razvoj.
***

Trajanje aktivnosti: 1. 9. 2024 do 30. 4. 2026
Višina celotne podpore: 850.000,00 EUR
Višina sredstev za Danes je nov dan: 27.500,00 EUR
Vodilni partner:
Člani konzorcija:
- Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede,
- ARNES – Akademska in raziskovalna mreža Slovenije,
- ČASORIS, Zavod za informiranje in izobraževanje,
- IPM Inštitut za politični menedžment,
- Danes je nov dan, inštitut za druga vprašanja,
- Zavod Radio študent,
- Zavod Nora, Center sodobnih zasvojenosti (LOGOUT),
- Pedagoški inštitut,
- Fakulteta za informacijske študije
Projekt “Krepitev digitalnega državljanstva v slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodih (DIGI.DR)” je namenjen krepitvi dobrih praks uporabe vsebin in pristopov digitalnega državljanstva in medijske vzgoje v vzgojno-izobraževalnih zavodih v Sloveniji.
Digitalno državljanstvo zajema vrsto kompetenc, ki omogočajo posameznikom, da aktivno, varno in koristno uporabljajo digitalne tehnologije in storitve. Ozaveščeno digitalno državljanstvo vključuje etične in družbene vidike uporabe digitalnih tehnologij, razumevanje digitalnega sveta in nekatera tehnična znanja za uporabo ali neuporabo digitalnih tehnologij.
V projektu za raven predšolske vzgoje (vrtce) pripravljamo predvsem vsebine za preventivno ravnanje strokovnih delavcev v digitalnem svetu – tako njih samih kot v razmerju do staršev otrok, vključenih v vrtec. Pripravljamo materiale za uporabo strokovnih delavcev pri delu s starši in za načrtovanje vzgojnega delovanja, ki bi jih v vrtcu preizkusili in evalvirali njihovo vsebinsko uporabnost in strokovno ustreznost. Za osnovne in srednje šole v projektu v povezavi z vzgojnim načrtovanjem (vzgojnimi načrti šol) pripravljamo preventivne vsebine, smernice in materiale, poleg tega pa tudi vsebine in pristope na področju digitalnega državljanstva in tudi specifično medijske vzgoje, ki učencem in dijakom omogoča, da razvijejo razumevanje delovanja digitalne medijske krajine in veščine, potrebne za kritično analiziranje in odgovorno uporabo informacij, vsebin in komunikacijskih možnosti v digitalnem okolju. Pripravljene primere vsebin in posameznih pristopov želimo preko vključevanja strokovnih delavcev v šoli in z njihovim sodelovanjem ter z aktivnim vključevanem učencev in dijakov uporabiti v praktičnem vzgojno-izobraževalnem delu šol in evalvirati njihovo vsebinsko uporabnost in strokovno ustreznost.
Rezultati projekta bodo pripomogli k celovitemu izboljšanju sposobnosti vseh deležnikov v izobraževalnem sistemu, da bolje pripravijo otroke, učence in dijake na aktivno in odgovorno sodelovanje v digitalni družbi. Končni cilj projekta je vzpostaviti trajnosten model, ki bo opremil vse vpletene deležnike z znanji in veščinami, potrebnimi za uspešno delovanje in odgovorno participacijo v digitalni družbi, pripravljene vsebine, smernice in pristopi pa bodo v elektronski obliki preko portala SIO na voljo vsem vrtcem in šolam za nadaljnjo uporabo.