Splošni pogoji poslovanja in politika zasebnosti

Namen tega pravilnika je, da vam pomaga razumeti delovanje spletne trgovine, sistema donacij ter politike varovanja osebnih podatkov. Pridržujemo si pravico do spremembe pogojev, zato jih občasno preverite. V primeru kakršnih koli nejasnosti se prosimo obrnite na katero od spodnjih kontaktnih možnosti.

vsi@danesjenovdan.si
+386 64 163 663 (vsak delovni dan od 10. do 16. ure)
Danes je nov dan, Inštitut za druga vprašanja, Resljeva cesta 25, 1000 Ljubljana

SPLETNA TRGOVINA

Splošni pogoji

Splošni pogoji spletne trgovine so sestavljeni v skladu s predpisi s področja varstva potrošnikov, ki ga ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot­UPB2), na podlagi priporočil GZS in mednarodnih kodeksov za spletno in elektronsko poslovanje. S spletno trgovino upravlja Danes je nov dan, Inštitut za druga vprašanja. Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne trgovine, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem.

Dobavni rok in način prevzema

Kupec lahko ob oddaji nakupnega naročila določi naslednji način prevzema izdelkov: osebni prevzem na vnaprej izbrani lokaciji ali po poštnem povzetju, stroške pošiljanja krije ponudnik. Dobavni rok za izdelke v spletni trgovini je med 2 -­ 5 delovnih dni, če je kupec izbral osebni prevzem. V primeru prevzema blaga po pošti, bo blago oddano na pošto v roku 5 delovnih dni. V primeru, da izdelka trenutno ni na zalogi, bomo kupca obvestili po elektronski pošti najkasneje v 2 delovnih dneh od prejema naročila.

Načini plačila

Nakup izdelkov iz spletne trgovine se plačuje s plačilno kartico na spletu (preko sistema zagotavljanja plačil Braintree), preko storitve PayPal ali z nakazilom na ponudnikov TRR račun.

Izdaja računa

Po prejemu plačila ponudnik kupcu pošlje tudi račun in sicer v pdf formatu na e-naslov kupca. Na računu so razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom. Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov na računu in o morebitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh od prejema. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov prodajalec ne upošteva.

Cene

Vse navedene cene so v EUR. Navedene cene ob izdelkih ne vsebujejo stroškov embalaže in morebitne dostave. Vse cene veljajo v trenutku oddaje naročila in veljajo do njihove vsakokratne spremembe, ki bo objavljena v spletni trgovini.

Postopek nakupa

Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena v trenutku, ko ponudnik kupcu pošlje prvo elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročila. Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za ponudnika kot za kupca. Kupoprodajna pogodba (t.j. prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku ponudnika. Kupoprodajna pogodba je sklenjena v slovenskem jeziku. Za presojo določil kupoprodajne pogodbe se uporablja slovensko pravo.

Postopek obveščanja o nakupu

Naročilo

Po oddaji naročila kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto. Ponudnik naročilo pregleda, preveri dobavljivost naročenih artiklov in naročilo potrdi oziroma z razlogom zavrne. Ponudnik lahko za preverjanje podatkov ali zaradi zagotavljanja točnosti dobave pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko.

Naročilo je odpremljeno/Naročilo je pripravljeno za prevzem

Ponudnik v dogovorjenem roku artikel pripravi, odpošlje oziroma pripravi za osebni prevzem in o tem po elektronski pošti obvesti kupca. V primeru, da se kupec pravočasno odloči za preklic naročila, mora prodajalca o tem nemudoma obvestiti na naslov vsi@danesjenovdan.si. Če se zgodi, da je naročilo že odpremljeno, pošiljko kupec zavrne dostavni službi. V primeru osebnega prevzema (ko je artikel že pripravljen na prevzem), pa kupec prav tako svojo željo po preklicu naročila sporoči prek zgoraj omenjenega e-naslova.

Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe

Kupec ima v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov pravico, da v 14-­ih dneh od prevzema blaga podjetju po elektronski pošti (vsi@danesjenovdan.si) sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema blaga. Edini strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila blaga (ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe). Blago je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 30 dni od oddanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa) na naslov podjetja: Danes je nov dan, Inštitut za druga vprašanja, Resljeva cesta 25, 1000 Ljubljana.

Izdelek, ki ga kupec vrača, mora biti nepoškodovan, v originalni embalaži in v nespremenjeni količini. Po prejetju vrnjenega blaga bo kupnina najkasneje v 14 dneh vrnjena na račun kupca, ki ga ta mora posredovati prodajalcu. Kupec se prav tako lahko odloči za zamenjavo in izbere drug izdelek.

V primeru, da je kupec prejel paket, ki se je poškodoval med transportom (embalaža ima vidne poškodbe) ali kaže znake odprtja, ga mora takoj reklamirati svojemu pismonoši, paket odnesti na pošto ter izpolniti reklamacijski zapisnik. Kupec je dolžan o tem obvestiti tudi prodajalca na elektronski naslov: vsi@danesjenovdan.si.

Uveljavljanje reklamacije

Reklamacijo iz naslova stvarne napake lahko kupec uveljavlja za vsak kupljeni izdelek (kar pomeni, da kupec zaradi napake na izdelku, za katerega ni bila dana garancija, lahko uveljavlja pravice iz stvarne napake).

Napaka je po Zakonu o varstvu potrošnikov stvarna:
  • če blago nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
  • če blago nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero kupec blago kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
  • če blago nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
  • če je prodajalec izročil blago, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model prikazan le zaradi obvestila.

Kupec mora ponudnika o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te in na lastne stroške obvestiti v zakonskem roku 8 dni od prejema blaga. Kupec ponudniku hkrati omogoči pregled artikla. Pravico do uveljavljanja stvarnih napak natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov. Reklamacija se upošteva le ob predložitvi dokazila o nakupu.

DONACIJE

Načini doniranja

Enkratne donacije so lahko izvedene s plačilom prek plačilne kartice na spletu (preko sistema zagotavljanja plačil Braintree), preko storitve PayPal ali z nakazilom na TRR račun. Mesečne donacije so lahko izvedene prek plačilne kartice na spletu ali preko storitve PayPal.

Izvedba donacije

Po uspešni izvedbi donacije bo donator na svoj e-naslov prejel potrdilo o izvedeni donaciji.

DONACIJE NA PLATFORMI HUDA POBUDA

Načini doniranja

Donatorji lahko preko platforme Huda pobuda izvedejo enkratne donacije s plačilom prek plačilne kartice na spletu (preko sistema zagotavljanja plačil Braintree), preko storitve PayPal ali z nakazilom na TRR račun. Mesečne donacije na platformi Huda pobuda niso mogoče.

Izvedba donacije

Po uspešni izvedbi donacije bo donator na svoj e-naslov prejel potrdilo o izvedeni donaciji.

Upravičenec donacij

Danes je nov dan bo vsa donatorska sredstva zbrana preko platforme Huda pobuda predal upravičencem, ki so omenjeni na platformi Huda pobuda in v imenu katerih poteka donatorska kampanja. Upravljalec platforme Huda pobuda je upravičen do kritja stroškov provizije, ki nastanejo pri transakciji sredstev podpornikov. Upravičeneci dobijo torej vsa sredstva, ki jih bo Danes je nov dan dobil na svoj račun.

Odvzem donacije

V primeru, da:
  • se naknadno ugotovi, da je upravičenec sredstva pridobil na podlagi neresničnih navedb ali podatkov in se to ugotovi naknadno,
  • upravičenec ne odda vsebinskega poročila ali pa odda vsebinsko poročilo, ki ga upravljalec platforme Huda pobuda oceni kot neustrezno, upravičenec pa ga ne dopolni v zahtevanem časovnem okvirju,
  • upravičenec ne more izvesti pobude,

mu Danes je nov dan zbranih sredstev ne izplača ali, v primeru, da so bila sredstva že nakazana, upravičenec zbrana sredstva vrne na račun Danes je nov dan.

Prerazporeditev zbranih sredstev

V primeru vračanja že izplačanih sredstev ali v primeru, ko sredstva na podlagi predhodnega člena sploh niso izplačana, upravljalec platforme Huda pobuda v roku 1 meseca ta sredstva enakomerno porazdeli med preostale objavljene pobude na platformi Huda pobuda.

VARNOST

Inštitut Danes je nov dan verjame, da je varnost kupcev in donatorjev izjemno pomembna. V ta namen je ponudnik implementiral 3-D Secure tehnologijo, ki poskrbi, da je nakup ali postopek doniranja še bolj varen.

3-D Secure je sistem, ki vključuje tehnične specifikacije in zahteve za izdajatelje kartic, uporabnike kartic ter trgovce oziroma ponudnike storitev. Na kratko, gre za dodatno metodo preverjanja pristnosti za transakcije s kreditnimi karticami, ki potekajo na spletu. Poleg tega, da se za zaščito informacij o plačilni kartici med prenosom preko spleta uporablja široko podprta spletna tehnologija za kodiranje Secure Socket Layer (SSL), 3-D Secure avtenticira vse vključene strani v transakciji ter zagotavlja zaščito pred zlonamerno uporabo kartice, kar pomeni, da je za vsako transakcijo preverjena identiteta vseh vpletenih v proces, imetnika plačilne kartice, trgovca (spletno prodajno mesto) in banke.

Tehnologija pripomore k varnosti na dveh ključnih korakih:
  • Preverjanje istovetnosti lastnika kartice: 3-D Secure po vnosu in potrditvi klasičnih kartičnih podatkov v dodatnem oknu zahteva tudi vpis enkratnega gesla, ki se ga uporabniku pošlje v SMS sporočilu. Transakcija bo potrjena in izvedena šele, ko bo vneseno geslo pravilno.
  • Preverjanje avtentičnosti spletnega mesta: 3-D Secure preverja spletna mesta ter zagotavlja njihovo avtentičnost ter varnost opravljenih transakcij.

Poleg 3-D Secure tehnologije za varnost transakcij skrbi tudi SSL certifikat: digitalno potrdilo, ki omogoča kodiranje podatkov med strežnikom in odjemalcem preko varnega (šifriranega oziroma kodiranega) protokola in s tem zagotavlja visoko stopnjo varnosti za komunikacijo.

VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV

Inštitut Danes je nov dan je predan varovanju osebnih podatkov in transparentni rabi podatkov, da lahko uporabniki ter podporniki kar se da brez skrbi spremljajo ter podpirajo inštitutovo delo. Danes je nov dan se zavezuje, da bo podatke uporabljal v skladu z vsemi veljavnimi zakoni o varstvu osebnih podatkov.

Spletna trgovina

Ponudnik bo osebne podatke uporabil izključno za potrebe izpolnitve naročila: ime in priimek za identifikacijo kupca, elektronski naslov za komunikacijo s kupcem ter pošiljanje računa, naslov za pošiljanje blaga, podatke plačilne kartice za izvedbo plačila. Ponudnik bo ime, elektronski naslov ter naslov hranil skladno z veljavno zakonodajo in ne več kot 1 leto. Ponudnik podatkov plačilne kartice ne hrani.

Kupec se lahko prijavi, da bo prejemal sporočila od ponudnika. V tem primeru ponudnik hrani ime in elektronski naslov kupca do preklica prijave.

Podatki ne bodo v nobenem primeru posredovani nepooblaščenim osebam. Za potrebe dostave bo ponudnik vaše podatke zaupal dostavni službi. Za zagotavljanje plačila ponudnik posreduje podatke o plačilni kartici partnerju, ki upravlja s sistemom zagotavljanja plačil: Braintree, PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.

Donacije

Prejemnik donacije bo osebne podatke uporabil izključno za potrebe izpolnitve naročila: ime in priimek za identifikacijo donatorja, elektronski naslov za komunikacijo z donatorjem, podatke plačilne kartice za izvedbo plačila. Ponudnik bo ime, elektronski naslov ter naslov hranil skladno z veljavno zakonodajo in ne več kot 1 leto. Ponudnik podatkov plačilne kartice ne hrani.

Donator se lahko prijavi, da bo prejemal sporočila od prejemnika donacije. V tem primeru prejemnik donacije hrani ime in elektronski naslov kupca do preklica prijave.

Podatki ne bodo v nobenem primeru posredovani nepooblaščenim osebam. Za zagotavljanje plačila ponudnik posreduje podatke o plačilni kartici partnerju, ki upravlja s sistemom zagotavljanja plačil: Braintree, PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.

Prijava na obvestila in Agrument

Uporabnikov e-naslov bo v primeru strinjanja uporabljen izključno za obveščanje o delovanju inštituta ter njegovih aktivnostih. Uporabnikov e-naslov bo inštitut uporabljal za pošiljanje e-novic do prejetja odjave od prejemanja. E-naslova ne bo posredovan tretjim osebam, razen pogodbenim partnerjem, če je to potrebno za izvedbo distribucije e-novic. Uporabnikovi osebni podatki ne bodo nikoli posredovani tretjim osebam. Uporabnik lahko kadar koli zahteva odjavo od prejemanja:
  • s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu ali
  • z vnosom e-naslova v polje za urejanje nastavitev e-pošte na našem spletnem mestu.

Na spletni strani danesjenovdan.si/jaz lahko uporabnik kadar koli ureja svoje naročnine za prejemanje sporočil. Ob odjavi bo inštitut uporabnikovo ime ter e-naslov trajno izbrisal iz svoje baze.

Vpogled v podatke

Uporabnik lahko zahteva izvoz in vpogled do osebnih podatkov, ki jih inštitut hrani o uporabniku, s posredovanjem pisne zahteve na e-naslov vsi@danesjenovdan.si. Osebni podatki so shranjeni v posebni aplikaciji, ki spoštuje zahteve zasebnosti ter si za najvišjo varnost hranjenih podatkov prizadeva z različnimi fizičnimi, tehničnimi in organizacijskimi ukrepi.

V Ljubljani, 15. 10. 2021