Ali lahko vplivneži vplivajo tudi na volitve?
20. avgust 2024
Slika: Wired
Wired je te dni objavil tri interaktivne grafike, ki prikazujejo, kako vplivneži in vplivnice sooblikujejo prihajajoče ameriške predsedniške volitve.
Prva vizualizacija kaže, da najbolj vplivne "modre" račune na družbenih omrežjih najdemo na TikToku, YouTubu, Twitchu in Substacku, šele zatem pa na omrežju X in Instagramu; Carlosu Eduardu Espini na TikToku denimo sledi 10 milijonov ljudi. Pri "rdečih" prevladujeta platformi X in YouTube, manj pomembne pa so Twitch, Instagram in TikTok; kraljuje Elon Musk s skoraj 200 milijoni sledilcev in sledilk, brata Paul jih imata več kot 20 milijonov, Tucker Carlson 13 milijonov itd.
Najbolj presunljiva je zadnja vizualizacija, ki prikazuje razmerje med levimi oz. liberalnimi in desnimi oz. konservativnimi vplivneži (ženske tako rekoč niso zastopane) in jasno kaže, da so ameriški družbeni mediji krvavo rdeči. Čeprav bi bilo to treba podkrepiti s številkami, anekdotični dokazi vendarle govorijo v prid tezi, da sta si ameriška in naša desnica podobni tudi v tem smislu. "Naši" ne kopirajo le populistične in sovražne retorike, ampak jim je uspelo zavladati tudi družbenim omrežjem.