Agrument


Dnevni odzivi, komentarji in pomisleki v 1000 znakih, v katerih gojimo divjo misel kiselkastega okusa. Vsi naši natipki so sveži, pripravljeni po lastni recepturi in ne vsebujejo €-jev. Agrument je kolektiven projekt uredništva z več kot petnajstimi člani.

Dol s koronaheroji!

Kaj bi imel raje hipotetični zaposleni na infekcijski kliniki: optimiziran javnozdravstveni sistem z vlaganjem v raziskave in infrastrukturo, lepe dohodke in človeške razmere za delo ali pomanjkanje kadrov, zaščitne opreme, trojne izmene in – aplavz? 

Izpostavljanje herojstva zdravstvenih delavcev je hrbtna plat mačehovskega odnosa države do njih. Superheroji so bogati, privilegirani prostovoljci brez družin in banalnih obveznosti. Imajo nadčloveške moči. Pridejo, ko se pojavi katastrofa, in poniknejo, ko obračunajo z njo. Ne delajo za plačilo, ampak za – aplavz.

Zdravstveni delavci niso superheroji. So strokovnjaki, ki jih potrebujemo ves čas. Moramo jih poslušati, saj vedo, kaj govorijo. Moramo jim zagotoviti primerne pogoje za delo, da ga bodo lahko dobro opravljali. Moramo jim nuditi podporo, saj so tudi oni ranljivi, zaskrbljeni za svojce, utrujeni od domačega šolanja otrok. In končno, njihov poklic ni njihov hobi, ampak služba. Ne delajo za aplavz, ampak za – plačilo.


Naroči se na objave! Želim, da mi sveže spisan agrument dostavite na mejl!
RSS

Preženite strah pred menstruacijo!

Vsak dan ima menstruacijo okoli 300 milijonov oseb. Možnost varnega, samozavestnega in dostojanstvenega soočanja z njo je ključna za zdravje, izobrazbo žensk, človekove pravice, gospodarski razvoj in enakost spolov. 

Letošnja tema svetovnega dneva menstrualne higiene je, jasno, Covid-19: pred korono pol milijarde žensk po svetu ni imelo ustreznih orodij za obvladovanje menstruacij, virus je problem še poglobil.

Šole, za mnoge edini vir informacij o menstrualnem zdravju, so marsikje zaprte in zdravniški pregledi omejeni. Vsesplošne ekonomske posledice epidemije slabijo dostop do menstrualnih pripomočkov, milijoni žensk (še vedno) nimajo dostopa do vode in sanitane infrastrukture. Hkrati karantena krepi seksizem v gospodinjstvih in omejuje aktivizem.

Že “fešte”, “tisti dnevi” in druga izmikanja besedi menstruacija kažejo, da stigma in tabuji ostajajo glavni izzivi na poti do družbe, ki ne diskriminira na podlagi sposobnosti krvavitev. Začnemo lahko z modro krvjo v reklami za vložke.


Kdo je tu nor?

Nova24 nam je spet postregla z bonbončkom: anketo, na katero je odgovorilo vsaj 2800 uporabnikov, so med glasovanjem spremenili. Odgovor, ki je kritiziral vlado, je bil reformuliran tako, da ji izraža podporo: ne glede na to, kaj izberete, na koncu vlado podpirate!

Pri mahinacijah so bili ujeti, nakar so objavili zapis o hekerskem napadu na njihovo spletno stran, ankete pa tudi v celoti (začasno) ukinili. To je že drugič v zadnjih mesecih, da so neznani vdiralci okrivljeni za spodrsljaj Janševih PR vojakov. Nova24 je kot dokaz za napad izpostavila zaznane IP naslove iz drugih držav. Tuj IP naslov je lahko posledica uporabe storitve VPN, pa tudi če ni, to ne dokazuje hekerskega vdora. Vprašanje pa pravzaprav ni več pomembno, saj so tudi to vsebino na Novi24 že – umaknili s spleta. 

Nova24 se tako sooča z novo težavo: če lahko aktivni državljani organizirano vplivajo na rezultate anket, kako naj zagotovijo "uravnoteženo" glasovanje? Njihova rešitev je, da javno mnenje preprosto ukinejo!


Prikrito oglaševanje slepim in slabovidnim

Slepi se srečujejo z istimi banalnostmi kot vsi ostali. Hodijo v službo, se družijo s prijatelji in – kot se za 2020 spodobi – skrolajo Facebook. Da ostanejo v stiku s svojimi najbližjimi, uporabljajo bralnike – programe, ki preberejo, kaj piše na zaslonu. To ni vedno enostavno, zato obstajajo standardi oblikovanja spletnih vsebin, da so te prijazne bralnikom.

Priznamo, tudi na DJND je čas, da svoje spletne vsebine dodatno označimo, saj so slepi velikokrat prikrajšani za prijazno spletno izkušnjo. Še huje pa je, ko so zaradi slepote aktivno zavedeni. Izkazalo se je namreč, da Facebook vsaj dve leti oglasov za slepe ni označeval, temveč jih je bralnikom prikazoval kot uporabniške vsebine.

Prikrito oglaševanje je prepovedano z Zakonom o medijih, ki pa ne pokriva te spletne platforme, in s 6. členom slovenskega oglaševalskega kodeksa. "Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje," njegova žrtev pa niso le slepi, temveč skoraj vsi, ki prisluhnemo "influencerjem".


Brezposelnost v času epidemije

Število obolelih in umrlih po svetu za koronavirusom je le del grozljivih statistik v času epidemije – kolateralna škoda bo precej vidna tudi na trgih dela. 

Napovedi predvidevajo, da bo v Evropi najhujše v Grčiji in Španiji, kjer naj bi brezposelnost dosegla slabih 20 %. Obe gospodarstvi, ki sta bili izjemno prizadeti tudi v prejšnji gospodarski krizi, močno slonita na turizmu in imata visok delež začasnih in pogodbenih delavcev. A jug Evrope ni edini, ki je ogrožen. Tako visokega števila brezposelnih vse od 70. let ne pomnijo niti v Združenem kraljestvu, v ZDA je brezposelnost višja kot v času velike depresije, v Indiji pa je število registriranih brezposlenih samo v enem mesecu naraslo iz 7 % na kar 26 %. Nezaposlenost strmo narašča tudi pri nas. Na drugi strani pa so ameriški milijarderji svoje bogastvo v zadnjih dveh mesecih povečali za 15 %.  

Jasno je, da se v pravičnejši svet ne bomo kar zbudili, ampak si bomo morali zanj aktivno prizadevati. Se vidimo v petek na kolesih