Uporabljaj Facebook
Facebook je največje družbeno omrežje na svetu. Preden se prijaviš, je dobro, da se zavedaš, katere informacije o tebi shranjujejo in kako jih uporabljajo.
Facebook bo poskušal:
- slediti tvoji lokaciji,
[1],
[2],
[3]
- slediti tvojim telefonskim pogovorom in sporočilom,
[1]
- slediti večini tvojih spletnih aktivnosti,
[1]
- shranjevati večino tvojih aktivnosti na Facebooku.
[1]
S temi podatki bo Facebook lahko:
-
uganil, kje živiš, delaš in preživljaš čas;
Facebook bo zbiral lokacijske informacije, povezane s tabo. S povezovanjem teh podatkov lahko ustvari podroben zemljevid, kje preživljaš svoje dneve; ne ravno vsakega trenutka, ampak na splošno. Facebook te spodbuja, da deliš svojo lokacijo na različne načine:
- Facebook te eksplicitno vpraša, kje živiš in delaš.
- Spodbujajo te, da deliš lokacijo na različnih delih aplikacije.
- Spodbujajo te, da všečkaš in ocenjuješ lokalne ponudnike.
- Če te prijatelj/-ica označi v objavi z lokacijsko informacijo, bo to zabeleženo k tvojemu profilu.
- Facebook shranjuje IP naslove, kadar uporabljaš njihove storitve. To jim daje dober vpogled v tvojo lokacijo. IP naslovi sami po sebi sicer ne izdajajo nujno natančne lokacije, ampak če je nek drug uporabnik/-ca objavil/-a lokacijsko označeno objavo iz istega naslova (recimo istega brezžičnega omrežja), lahko Facebook informacije poveže in natančneje določi tvojo lokacijo.
“How—And Why—Apple, Google, And Facebook Follow You Around In Real Life”
-
uganil, kdo so tvoji prijatelji in družina;
- Facebook je zgrajen na konceptu “prijateljstva”. Za interakcijo z drugimi uporabniki platforme jih moraš dodati kot prijatelje.
“How do I add a friend on Facebook?”
- Kadar se pogovarjaš z nekom, všečkaš njegovo/njeno objavo ali se pridružita isti skupini, bo Facebook sklepal, da sta najbrž prijatelja oz. prijateljici.
”Where do People You May Know suggestions come from?”
- Facebook se poslužuje oblikovalskih trikov, ki te pritegnejo, da z njimi deliš svoj telefonski imenik. Tudi če odkloniš, te z prebrisanim izrazjem poskušajo prepričati, da to vseeno storiš.
Tweet s primerom takšnega trika.
- Ker Facebook beleži lokacijske podatke uporabnikov,
lahko ugiba o tem, kdo so tvoji prijatelji, glede na čas, ki ga preživljate skupaj na istih lokacijah.
“How does Facebook suggest potential friends? Not location data – not now”
-
uganil, s kom živiš in se srečuješ;
- Uporabniki Facebooka lahko objavljajo informacije o svojih razmerjih in o tem, kdo je njihov/-a partner/-ka.
- Facebook spodbuja uporabnike, da drug drugega vabijo na zabave in druge dogodke. Ko sprejmeš vabilo od nekoga, lahko Facebook sklepa, da boš takrat preživljal čas s to osebo oziroma z drugimi prijatelji, ki se bodo udeležili dogodka.
- Tvoji Facebook prijatelji te lahko označijo v objavi, ko ste skupaj v restavraciji, v kinu ali na kakšnem dogodku, čeprav te informacije sam/-a nisi delil/-a.
- Ker je verjetno, da se pari povezujejo preko istega IP naslova, lahko Facebook predvideva, kdo je s kom v razmerju.
- Ker Facebook beleži lokacijo uporabnikov, lahko sklepa tudi, kdaj sta dva prijatelja na isti lokaciji.
“How Facebook Figures Out Everyone You've Ever Met”
-
uganil tvoja politična prepričanja;
- Facebook te spodbuja, da reagiraš na novice in objave prijateljev. To mu daje podrobne informacije o tvojem mnenju glede različnih tematik.
- Facebook lahko oceni, kje živiš, kaj te zanima in koga srečuješ. Sklepajo lahko tudi o tvojem socialno-ekonomskem statusu (koliko denarja imaš v primerjavi z drugimi). To je ponavadi že dovolj, da lahko približno vedo, kako boš
<-a>-a>.
“Liberal, Moderate or Conservative? See How Facebook Labels You”
-
uganil tvojo spolno usmerjenost;
- Mogoče si obiskal/-a določeno spletno stran za zmenke, ki uporablja Facebookovo sledilno skripto.
- Mogoče si obiskal/-a dogodek, ki je nagovarja ljudi določene spolne usmerjenosti.
- Mogoče si všečkal/-a ali komentiral/-a vsebino, ki nagovarja ljudi določene spolne usmerjenosti.
- Mogoče si bil/-a na Facebooku v stiku z ljudmi določene spolne usmerjenosti.
“Facebook may guess millions of people’s sexuality to sell ads”
-
uganil, kdaj delaš in kdaj spiš;
- Facebook shranjuje tvoje interakcije s storitvijo in drugimi spletnimi stranmi. Shranijo, ko nekaj storiš in kje se v tistem trenutku nahajaš. Z uporabo teh podatkov lahko najverjetneje uganijo, kdaj spiš (ponoči, ko ne uporabljaš Facebooka in ne brskaš po spletu).
- Z opazovanjem, kako se tvoja lokacija vsak dan spreminja, bi bilo dokaj enostavno uganiti, kje živiš in delaš.
“You can use Facebook to track your friends' sleep”
-
razumel, kakšni so tvoji interesi;
- Facebook sledi temu, kar počneš pri njih in s katerimi vsebinami si v interakciji. Kadarkoli všečkaš kakšno obavo, komentiraš na povezavo ali deliš novico, se Facebook nauči več o tvojih interesih.
- Facebook sledi tvojemu početju na mnogih spletnih straneh izven Facebooka. To jim daje več informacij o tvojih interesih.
- Facebook sledi tvojim klikom na oglase in lahko te informacije uporabi, da natančneje izsledi tvoje interese.
“How does Facebook decide which ads to show me and how can I control the ads I see?”
-
ocenil tvojo finančno situacijo.
Dobro je, da veš:
-
Facebook služi denar tako, da podjetjem, organizacijam in tujim državam omogoča, da ti prikazujejo oglase na podlagi tega, kar Facebook ve o tebi. Ti oglasi lahko poskušajo vplivati na tvoje mnenje ali na tvoje nakupovalne navade.
Facebook ne prodaja tvojih podatkov, prodaja pa “dostop” do tebe. Oglaševalci plačajo Facebooku za to, da pokaže oglase ljudem, ki jih bodo najverjetneje zanimali. Ker Facebook toliko ve o svojih uporabnikih, lahko pravim ljudem pokaže prave oglase.
[1]
-
Facebook uporablja oblikovalske trike, s katerimi te prisilijo, da razkriješ več osebnih informacij, kot si prvotno želel/-a.
[1]
-
Facebook bo eksperimentiral s tabo in poskusil vplivati na tvoja čustva in povečati čas, ki ga preživiš na njem.
[1]
Tekst in izvorna koda tega spletnega mesta sta z dovoljenjem prilagojena s spletnega mesta signupforfacebook.org. Spletno mesto lahko reproduciraš po mili volji, le slike ne smeš, ker si pravice do njene uporabe lasti nekdo drug.
Predlagaj spremembe
na Githubu.
Ta spletna stran ti ne sledi.
To spletno stran je z ljubeznijo objavila ekipa danesjenovdan.si.